Ζωγραφική
Μουσική On

Αγγελίες

Ζωγράφοι - Έργα
Έλληνες Ζωγράφοι (Κατάλογος)

Επικοινωνία
 
ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ  38χ48

Αγγελίες επισκεπτών.
Φιλοξενούμε ευχαρίστως και δωρεάν, αγγελίες αξιόλογων έργων των κάτωθι ζωγράφων:

Κατάλογος  (ενδεικτικός):

Αργυρός,  Αριστεύς,  Ασπρογέρακας,  Αστεριάδης,  Βαλαβανίδης,  Βανδώρος,  Βασιλείου,  Βενετούλιας,  Βικάτος,  Βιτσώρης,  Βιτωρόπουλος,  Βουρλούμης,  Π. Βυζάντιος,  Γερανιώτης,  Γιολδάσης,  Γρύσπος,  Δάβης,  Δανιήλ,  Δεκουλάκος,  Δρόσος,  Ζα’ί’ρης,  Θεοφυλακτόπουλος,  Θετταλός,  Ιθακήσιος,  Καλλούδης,  Καλμούχος,  Κανακάκις,  Καντζίκης,  Καραγάτση,  Κογεβίνας,  Κοσμαδόπουλος,  Λασκαρίδου,  Λουκίδης,  Μαλάμος,  Γ. Μανουσάκης,  Μαντζαβίνος,  Ματσάκης,  Μαυρο’ί’δης,  Μηταράκης,  Μιγάδης,  Μοσχίδης,  Μπεκιάρη,  Μπισκίνης,  Μπότσογλου,  Μπουλγουρά,  Μπραέσας,  Μυταρά,  Μυταράς,  Γ. Παλαιολόγος,  Παντελάκης,  Αρ. Παπαγεωργίου,  Αλ. Παπαθεοδώρου,  Κ. Παπανικολάου,  Γ. Παραλής,  Περβολαράκης,  Πλακωτάρης,  Ρέγκος,  Ροδοκανάκης,  Ροϊλός,  Ρόρρος,  Ρούμπος,  Σακαγιάν,  Σεμερτζίδης,  Σικελιώτης,  Τριανταφυλλίδης,  Φειδάκης,  Α. Φωκάς,  Ο. Φωκάς,  Φωτάκις,  Χαϊκάλη,  Χατζόπουλος,  Χειμώνας,  Χρηστοφής.

(Ζητούνται έργα των ανωτέρω ζωγράφων).

Μόραλης (1948) 86χ31

ΚΛΙΜΑΞ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  ΖΩΓΡΑΦΩΝ

*****  (5.0):  Μεγάλος.
****+  (4.5):
****   (4.0):  Κορυφαίος.
***+  (3.5):  Σημαντικός
***     (3.0):  Πάρα πολύ καλός  (Αξιόλογος)
**      (2.0):  Πολύ καλός.
*        (1.0):  Καλός.
ο       (0.0):  Άνευ ενδιαφέροντος.
-
      (-1.0):  Κακός.

Ήτοι:
(Η πιο βασική βαθμίδα είναι η 4).

Α)   ****  
(4.0):  Κορυφαίος  Χαρακτηρίζεται ο ζωγράφος του οποίου η ζωγραφική έχει, σε απόλυτο βαθμό:
1)  Αυθεντικότητα  (δεν είναι αντιγραφή ή μίμηση)
2)  Ταυτότητα  (έχει ξεχωριστό χαρακτήρα, έχει αναγνωρισιμότητα)
3)  Σαφήνεια  (δεν είναι αμήχανη, αόριστη ή αυθαίρετη)
4)  Περιεχόμενο  (νοηματικό, μεταφυσικό, ποιητικό ή αισθητικό)
5)  Τεχνική  (αρτιότητα)
(παράδειγμα:  Ουμβέρτος Αργυρός,  Γεώργιος Γουναρόπουλος,  Αλέκος Κοντόπουλος).
(ο πιο κρίσιμος όρος είναι ο 4ος, το Περιεχόμενο).

Β)   *****  (5.0):  Μεγάλος  Χαρακτηρίζεται ο Κορυφαίος ζωγράφος  του οποίου η ζωγραφική είναι μεγάλης πνοής με περιεχόμενο πολύ υψηλού επιπέδου.
(παράδειγμα:  Νικόλαος Γύζης,  Κων/νος Παρθένης,  Γιάννης Μόραλης).

Γ)
  ****+  (4.5):  Ενδιάμεση βαθμίδα μεταξύ Μεγάλου και Κορυφαίου ζωγράφου.
(παράδειγμα:  Κων/νος Μαλέας, Μιχαήλ Οίκονόμου,  Σπύρος Παπαλουκάς).

Δ)   ***
    (3.0):  Πάρα πολύ καλός (Αξιόλογος)  Χαρακτηρίζεται ο ζωγράφος του οποίου η ζωγραφική έχει τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του Κορυφαίου ζωγράφου, σε σχετικό βαθμό.
(παράδειγμα:  
Κων/νος Ρωμανίδης,  Λυκούργος Κογεβίνας,  Βασίλειος Γερμενής).

Ε)    *        (1.0):  Καλός  Χαρακτηρίζεται ο ζωγράφος του οποίου η ζωγραφική έχει ήθος.

Ζ)    -       (-1.0):  Κακός  Είναι ο ζωγράφος που νομίζει ότι είναι van Gogh ή Cezanne.

Η
)                       Οι Υπόλοιπες βαθμίδες προκύπτουν εύκολα με σύγκριση.

16d

Η Ελληνική ζωγραφική.
Πρακτικά θα χωρίζαμε την Ελληνική ζωγραφική σε τρείς περιόδους:
Την Παλαιότερη (Ακαδημαϊκή και Ανανεωτική), τη Σύγχρονη και τη Νεώτερη.

Η Παλαιότερη Ελληνική ζωγραφική.

Κατάλογος
με τους πιό αξιόλογους και ενδιαφέροντες ζωγράφους
της Παλαιότερης Ελληνικής ζωγραφικής:

(Με χρονολογική σειρά):

01)  (1819)   Βρυζάκης Θεόδωρος
02)  (1829)   Κουνελάκης Νικόλαος
03)  (1832)   Λύτρας Νικηφόρος
04)  (1837)   Βολανάκης Κων/νος
05)  (1842)   Άβλιχος Γεώργιος
06)  (1842)   Γύζης Νικόλαος
07)  (1849)   Λεμπέσης Πολυχρόνης
08)  (1849)   Πανταζής Περικλής
09)  (1949)   Ρίζος Ιάκωβος
10)  (1851)   Φέρμπος Νικόλαος
11)  (1852)   Αλταμούρας Ιωάννης
12)  (1852)   Ράλλης Θεόδωρος
13)  (1853)   Ιακωβίδης Γεώργιος
14)  (1853)   Καλλούδης Αλέξανδρος
15)  (1856)   Μποκατσιάμπης Βικέντιος
16)  (1857)   Γιαλινάς Άγγελος
17)  (1857)   Φωκάς Οδυσσεύς
18)  (1859)   Βώκος Νικόλαος
19)  (1859)   Προσαλέντης Αιμίλιος
20)  (1859)   Σαββίδης Συμεών
21)  (1859)   Χατζόπουλος Γεώργιος
22)  (1862)   Φερεκείδης Νικόλαος
23)  (1864)   Πούλακας Ιωάννης
24)  (1866)   Χειμώνας Νικόλαος
25)  (1867)   Ροϊλός Γεώργιος
26)  (1870)   Χατζής Βασίλειος
27)  (1871)   Γερανιώτης Δημήτριος
28)  (1873)   Γρύσπος Νικήτας
29)  (1873)   Θεόφιλος Χατζημιχαήλ
30)  (1875)   Γεραλής Λουκάς
31)  (1876)   Ζα’ί’ρης Εμμανουήλ
32)  (1876)   Μαθιόπουλος Παύλος
33)  (1877)   Οθωναίος Νικόλαος
34)  (1878)   Βικάτος Σπυρίδων
35)  (1878)   Θωμόπουλος Επαμεινώνδας
36)  (1878)   Παρθένης Κων/νος
37)  (1879)   Αριστεύς Φρίξος
38)  (1879)   Ασπρογέρακας Νικόλαος
39)  (1879)   Ιθακήσιος Βασίλειος
40)  (1879)   Μαλέας Κων/νος
41)  (1881)   Λίτσας Δημήτριος
42)  (1881)   Μηλιάδης Στέλιος
43)  (1881)   Πελεκάσης Δημήτριος
44)  (1881)   Τριανταφυλλίδης Θεόφραστος
45)  (1882)   Βανδώρος Σπυρίδων
46)  (1882)   Γαλάνης Δημήτριος
47)  (1882)   Λαζαρής Θεόδωρος
48)  (1882)   Λασκαρίδου Σοφία
49)  (1882)   Μπραέσας Δήμος
50)  (1882)   Χρηστοφής Αλέξανδρος
51)  (1883)   Λύτρας Νικόλαος
52)  (1884)   Αργυρός Ουμβέρτος
53)  (1884)   Λουκίδης Τάσος
54)  (1884)   Ρωμανίδης Κων/νος
55)  (1885)   Δούκας Έκτωρ
56)  (1885)   Καντζίκης Σταύρος
57)  (1885)   Μπουζιάνης Γεώργιος
58)  (1886)   Γεραλής Απόστολος
59)  (1887)   Κογεβίνας Λυκούργος
60)  (1887)   Περβολαράκης Όθων
61)  (1888)   Οικονόμου Μιχαήλ
62)  (1889)   Θεοδωρόπουλος Άγγελος
63)  (1889)   Σαντοριναίος Νικόλαος
64)  (1890)   Γουναρόπουλος Γεώργιος
65)  (1890)   Γρίβας Λάμπρος
66)  (1891)   Μπισκίνης Δημήτριος
67)  (1892)   Παπαλουκάς Σπύρος
68)  (1892)   Ροδοκανάκης Παύλος
69)  (1893)   Βυζάντιος Περικλής
70)  (1894)   Κεφαλληνός Γιάννης
71)  (1895)   Καλμούχος Τάκης
72)  (1895)   Κοσμαδόπουλος Γεώργιος
73)  (1896)   Γερμενής Βασίλειος
74)  (1896)   Κόντογλου Φώτης
75)  (1897)   Βαλταδώρος Γεώργιος
76)  (1897)   Γιολδάσης Δημήτρης
77)  (1898)   Γιαννουκάκης Δημήτριος
78)  (1898)   Μηταράκης Γιάννης
79)  (1898)   Στέρης Γεράσιμος
80)  (1900)   Ματσάκης Μίκης
81)  (1902)   Βασιλικιώτης Αριστοτέλης
82)  (1902)   Βιτσώρης Μίμης
83)  (1903)   Ρέγκος Πολύκλειτος
84)  (1904)   Πολυχρονιάδη Σελέστ
85)  (1904)   Φωτάκις Νικόλαος
86)  (1905)   Δάβης Δημήτριος
87)  (1905)   Θετταλός Κώστας
88)  (1905)   Μαγιάσης Νικόλαος
89)  (1905)   Μπεκιάρη Κούλα
90)  (1905)   Ντάκος Κων/νος
91)  (1906)   Κορογιαννάκης Αλέξανδρος
92)  (1907)   Αξιώτης Στρατής
93)  (1907)   Παπανικολάου Σπύρος
94)  (1908)   Μεγαλίδης Δημήτρης
95)  (1908)   Χαϊκάλη Μαρίνα
96)  (1909)   Βελισσαρίδης Γιώργος
97)  (1913)   Αλεξανδράκης Αλέξανδρος
98)  (1914)   Παντελάκης Παύλος
99)  (1919)   Δρόσος Θεόδωρος
00)  (1919)   Σιφναίος Ιωάννης
01)  (1920)   Ματτιόλι Αρμένο

 

cebcceb1cebbceaccebccebfcf82-cebacf8ecf83cf84ceb1cf82-group-portrait-1989

Η σύγχρονη Ελληνική ζωγραφική.
(Περιλαμβάνει ζωγράφους γεννηθέντες από το 1900 έως το 1950).

Κατάλογος
με τους πιό αξιόλογους και ενδιαφέροντες ζωγράφους
της Σύγχρονης Ελληνικής ζωγραφικής
(με χρονολογική σειρά):

01)  (1898)   Αστεριάδης Αγήνωρ
02)  (1902)   Βακαλό Γιώργος
03)  (1902)   Βασιλείου Σπύρος
04)  (1902)   Πλακωτάρης Κων/νος
05)  (1904)   Κοντόπουλος Αλέκος
06)  (1906)   Χατζηκυριάκος-Γκίκας Νίκος
07)  (1907)   Εγγονόπουλος Νίκος
08)  (1908)   Παραλής Γιώργος
09)  (1909)   Νικολάου Νίκος
10)  (1910)   Βουρλούμης Ανδρέας
11)  (1910)   Τσαρούχης Γιάννης
12)  (1911)   Σεμερτζίδης Βάλιας
13)  (1912)   Σπυρόπουλος Γιάννης
14)  (1913)   Μαλάμος Κων/νος
15)  (1913)   Μητσέα-Μαλάμου Ιωάννα
16)  (1913)   Μαυρο’ί’δης Γιώργος
17)  (1914)   Δανιήλ Δανιήλ
18)  (1914)   Διαμαντόπουλος Διαμαντής
19)  (1914)   Καραγάτση Νίκη
20)  (1914)   Κατράκη Βάσω
21)  (1914)   Μανουσάκης Γιώργος
22)  (1914)   Τάσσος (Αλεβίζος)
23)  (1914)   Τσίγκος Θανάσης
24)  (1915)   Δαρζέντας Δημήτρης
25)  (1916)   Γραμματόπουλος Κώστας
26)  (1916)   Μόραλης Γιάννης
27)  (1916)   Πράσινος Μάριος
28)  (1917)   Σικελιώτης Γιώργος
29)  (1919)   Μπουλγουρά Εύα
30)  (1922)   Βαρλάμος Γιώργος
31)  (1922)   Στάμος Θεόδωρος
32)  (1923)   Βακιρτζής Γιώργος
33)  (1923)   Γα’ί’της Γιάννης
34)  (1924)   Βυζάντιος Ντίκος
35)  (1925)   Τέτσης Παναγιώτης
36)  (1926)   Βατζιάς Μάριος
37)  (1926)   Μιγάδης Γιάννης
38)  (1926)   Πρέκας Πάρις
39)  (1927)   Μοσχίδης Παύλος
40)  (1928)   Στεφόπουλος Θανάσης
41)  (1928)   Φωκάς Ανδρέας
42)  (1929)   Δεκουλάκος Ηλίας
43)  (1929)   Κοκκινίδης Δημοσθένης
44)  (1929)   Κοψίδης Ράλλης
45)  (1930)   Βενετούλιας Λουκάς
46)  (1930)   Διονυσόπουλος Παύλος
47)  (1930)   Καράς Χρίστος
48)  (1930)   Κεσσανλής Νίκος
49)  (1930)   Τσόκλης Κώστας
50)  (1931)   Κοντός Δημήτρης
51)  (1933)   Γράββαλος Παναγιώτης
52)  (1933)   Στεφάνου Νίκος
53)  (1934)   Γουναρίδης Δανιήλ
54)  (1934)   Κανακάκις Λευτέρης
55)  (1934)   Μυταράς Δημήτρης
56)  (1935)   Φασιανός Αλέκος
57)  (1936)   Σόρογκας Σωτήρης
58)  (1937)   Ζουμπουλάκης Πέτρος
59)  (1938)   Απέργης Αντώνης
60)  (1938)   Καραβούζης Σαράντης
61)  (1938)   Σπεράντζας Βασίλης
62)  (1939)   Ακριθάκης Αλέξης
63)  (1939)   Βαλαβανίδης Γιάννης
64)  (1939)   Θεοφυλακτόπουλος Μάκης
65)  (1939)   Σκουλάκης Δήμος
66)  (1940)   Χουλιαράς Νίκος
67)  (1941)   Μπότσογλου Χρόνης
68)  (1944)   Σταθόπουλος Γιώργος
69)  (1945)   Ψυχοπαίδης Γιάννης
70)  (1948)   Σάμιος Παύλος
71)  (1949)   Κόττης Γιάννης

638099_parthenis111

Η Παλαιότερη και η Σύγχρονη Ελληνική ζωγραφική (Μαζί):

(Περιλαμβάνει ζωγράφους γεννηθέντες έως το 1950).

Κατάλογος
με τους πιο αξιόλογους και ενδιαφέροντες ζωγράφους
της Παλαιότερης και της Σύγχρονης Ελληνικής ζωγραφικής
(με χρονολογική σειρά):

001)  (1819)   Βρυζάκης Θεόδωρος
002)  (1829)   Κουνελάκης Νικόλαος
003)  (1832)   Λύτρας Νικηφόρος
004)  (1837)   Βολανάκης Κων/νος
005)  (1842)   Άβλιχος Γεώργιος
006)  (1842)   Γύζης Νικόλαος
007)  (1849)   Λεμπέσης Πολυχρόνης
008)  (1849)   Πανταζής Περικλής
009)  (1849)   Ρίζος Ιάκωβος
010)  (1851)   Φέρμπος Νικόλαος
011)  (1852)   Αλταμούρας Ιωάννης
012)  (1852)   Ράλλης Θεόδωρος
013)  (1853)   Ιακωβίδης Γεώργιος
014)  (1853)   Καλλούδης Αλέξανδρος
015)  (1856)   Μποκατσιάμπης Βικέντιος
016)  (1857)   Γιαλινάς Άγγελος
017)  (1857)   Φωκάς Οδυσσεύς
018)  (1859)   Βώκος Νικόλαος
019)  (1859)   Προσαλέντης Αιμίλιος
020)  (1859)   Σαββίδης Συμεών
021)  (1859)   Χατζόπουλος Γεώργιος
022)  (1862)   Φερεκείδης Νικόλαος
023)  (1864)   Πούλακας Ιωάννης
024)  (1866)   Χειμώνας Νικόλαος
025)  (1867)   Ροϊλός Γεώργιος
026)  (1870)   Χατζής Βασίλειος
027)  (1871)   Γερανιώτης Δημήτριος
028)  (1873)   Γρύσπος Νικήτας
029)  (1873)   Θεόφιλος Χατζημιχαήλ
030)  (1875)   Γεραλής Λουκάς
031)  (1876)   Ζα’ί’ρης Εμμανουήλ
032)  (1876)   Μαθιόπουλος Παύλος
033)  (1877)   Οθωναίος Νικόλαος
034)  (1878)   Βικάτος Σπυρίδων
035)  (1878)   Θωμόπουλος Επαμεινώνδας
036)  (1878)   Παρθένης Κων/νος
037)  (1879)   Αριστεύς Φρίξος
038)  (1879)   Ασπρογέρακας Νικόλαος
039)  (1879)   Ιθακήσιος Βασίλειος
040)  (1879)   Μαλέας Κων/νος
041)  (1881)   Λίτσας Δημήτριος
042)  (1881)   Μηλιάδης Στέλιος
043)  (1881)   Πελεκάσης Δημήτριος
044)  (1881)   Τριανταφυλλίδης Θεόφραστος
045)  (1882)   Βανδώρος Σπυρίδων
046)  (1882)   Γαλάνης Δημήτριος
047)  (1882)   Λαζαρής Θεόδωρος
048)  (1882)   Λασκαρίδου Σοφία
049)  (1882)   Μπραέσας Δήμος
050)  (1882)   Χρηστοφής Αλέξανδρος
051)  (1883)   Λύτρας Νικόλαος
052)  (1884)   Αργυρός Ουμβέρτος
053)  (1884)   Λουκίδης Τάσος
054)  (1884)   Ρωμανίδης Κων/νος
055)  (1885)   Δούκας Έκτωρ
056)  (1885)   Καντζίκης Σταύρος
057)  (1885)   Μπουζιάνης Γεώργιος
058)  (1886)   Γεραλής Απόστολος
059)  (1887)   Κογεβίνας Λυκούργος
060)  (1887)   Περβολαράκης Όθων
061)  (1888)   Οικονόμου Μιχαήλ
062)  (1889)   Θεοδωρόπουλος Άγγελος
063)  (1889)   Σαντοριναίος Νικόλαος
064)  (1890)   Γουναρόπουλος Γεώργιος
065)  (1890)   Γρίβας Λάμπρος
066)  (1891)   Μπισκίνης Δημήτριος
067)  (1892)   Παπαλουκάς Σπύρος
068)  (1892)   Ροδοκανάκης Παύλος
069)  (1893)   Βυζάντιος Περικλής
070)  (1894)   Κεφαλληνός Γιάννης
071)  (1895)   Καλμούχος Τάκης
072)  (1895)   Κοσμαδόπουλος Γεώργιος
073)  (1896)   Γερμενής Βασίλειος
074)  (1896)   Κόντογλου Φώτης
075)  (1897)   Βαλταδώρος Γιώργος
076)  (1897)   Γιολδάσης Δημήτρης
077)  (1898)   Αστεριάδης Αγήνωρ
078)  (1898)   Γιαννουκάκης Δημήτριος
079)  (1898)   Μηταράκης Γιάννης
080)  (1898)   Στέρης Γεράσιμος
081)  (1900)   Ματσάκης Μίκης
082)  (1902)   Βακαλό Γιώργος
083)  (1902)   Βασιλείου Σπύρος
084)  (1902)   Βασιλικιώτης Αριστοτέλης
085)  (1902)   Βιτσώρης Μίμης
086)  (1902)   Πλακωτάρης Κων/νος
087)  (1903)   Ρέγκος Πολύκλειτος
088)  (1904)   Κοντόπουλος Αλέκος
089)  (1904)   Πολυχρονιάδη Σελέστ
090)  (1904)   Φωτάκις Νικόλαος
091)  (1905)   Δάβης Δημήτριος
092)  (1905)   Θετταλός Κώστας
093)  (1905)   Μαγιάσης Νικόλαος
094)  (1905)   Μπεκιάρη Κούλα
095)  (1905)   Ντάκος Κων/νος
096)  (1906)   Κορογιαννάκης Αλέξανδρος
097)  (1906)   Χατζηκυριάκος-Γκίκας Νίκος
098)  (1907)   Αξιώτης Στρατής
099)  (1907)   Εγγονόπουλος Νίκος
100)  (1907)   Παπανικολάου Σπύρος
101)  (1908)   Μεγαλίδης Δημήτρης
102)  (1908)   Παραλής Γιώργος
103)  (1908)   Χαϊκάλη Μαρίνα
104)  (1909)   Βελισσαρίδης Γιώργος
105)  (1909)   Νικολάου Νίκος
106)  (1910)   Βουρλούμης Ανδρέας
107)  (1910)   Τσαρούχης Γιάννης
108)  (1911)   Σεμερτζίδης Βάλιας
109)  (1912)   Σπυρόπουλος Γιάννης
110)  (1913)   Αλεξανδράκης Αλέξανδρος
111)  (1913)   Μαλάμος Κων/νος
112)  (1913)   Μητσέα-Μαλάμου Ιωάννα
113)  (1913)   Μαυρο’ί’δης Γιώργος
114)  (1914)   Δανιήλ Δανιήλ
115)  (1914)   Διαμαντόπουλος Διαμαντής
116)  (1914)   Καραγάτση Νίκη
117)  (1914)   Κατράκη Βάσω
118)  (1914)   Μανουσάκης Γιώργος
119)  (1914)   Παντελάκης Παύλος
120)  (1914)   Τάσσος (Αλεβίζος)
121)  (1914)   Τσίγκος Θανάσης
122)  (1915)   Δαρζέντας Δημήτρης
123)  (1916)   Γραμματόπουλος Κώστας
124)  (1916)   Μόραλης Γιάννης
125)  (1916)   Πράσινος Μάριος
126)  (1917)   Σικελιώτης Γιώργος
127)  (1919)   Δρόσος Θεόδωρος
128)  (1919)   Μπουλγουρά Εύα
129)  (1919)   Σιφναίος Ιωάννης
130)  (1920)   Ματτιόλι Αρμένο
131)  (1922)   Βαρλάμος Γιώργος
132)  (1922)   Στάμος Θεόδωρος
133)  (1923)   Βακιρτζής Γιώργος
134)  (1923)   Γαϊτης Γιάννης
135)  (1924)   Βυζάντιος Ντίκος
136)  (1925)   Τέτσης Παναγιώτης
137)  (1926)   Βατζιάς Μάριος
138)  (1926)   Μιγάδης Γιάννης
139)  (1926)   Πρέκας Πάρις
140)  (1927)   Μοσχίδης Παύλος
141)  (1928)   Στεφόπουλος Θανάσης
142)  (1928)   Φωκάς Ανδρέας
143)  (1929)   Δεκουλάκος Ηλίας
144)  (1929)   Κοκκινίδης Δημοσθένης
145)  (1929)   Κοψίδης Ράλλης
146)  (1930)   Βενετούλιας Λουκάς
147)  (1930)   Διονυσόπουλος Παύλος
148)  (1930)   Καράς Χρίστος
149)  (1930)   Κεσσανλής Νίκος
150)  (1930)   Τσόκλης Κώστας
151)  (1931)   Κοντός Δημήτριος
152)  (1933)   Γράββαλος Παναγιώτης
153)  (1933)   Στεφάνου Νίκος
154)  (1934)   Γουναρίδης Δανιήλ
155)  (1934)   Κανακάκις Λευτέρης
156)  (1934)   Μυταράς Δημήτρης
157)  (1935)   Φασιανός Αλέκος
158)  (1936)   Σόρογκας Σωτήρης
159)  (1937)   Ζουμπουλάκης Πέτρος
160)  (1938)   Απέργης Αντώνης
161)  (1938)   Καραβούζης Σαράντης
162)  (1938)   Σπεράντζας Βασίλης
163)  (1939)   Ακριθάκης Αλέξης
164)  (1939)   Βαλαβανίδης Γιάννης
165)  (1939)   Θεοφυλακτόπουλος Μάκης
166)  (1939)   Σκουλάκης Δήμος
167)  (1940)   Χουλιαράς Νίκος
168)  (1941)   Μπότσογλου Χρόνης
169)  (1944)   Σταθόπουλος Γιώργος
170)  (1945)   Ψυχοπαίδης Γιάννης
171)  (1948)   Σάμιος Παύλος
172)  (1949)   Κόττης Γιάννης

feidakis 101x121

Νεώτερη Ελληνική Ζωγραφική
Περιλαμβάνει ζωγράφους γεννηθέντες από το 1940 έως το 1980
(δηλ. τις γενιές 70-80-90-2000).

Ζωγράφοι που προτιμούμε:
(κατ’αρχαιότητα)
01) (1944)  Κατζουράκης Κυριάκος
02) (1947)  Γουλάκος Περικλής
03) (1948)  Κούκος Δημήτρης
04) (1950)  Ρήγας Τάσος
05) (1951)  Παπατριανταφυλλόπουλος Κώστας
06) (1952)  Αδαμάκος Γιάννης
07) (1952)  Δασκαλάκης Στέφανος
08) (1952)  Παπαδόπουλος Δημήτρης
09) (1952)  Φαμελιάρης Δημήτρης
10) (1954)  Μαρκίδης Χρήστος
11) (1955)  Μπρισκόλα Αναστασία
12) (1955)  Μπέζας Δημήτρης
13) (1956)  Αριδάς Τάσος
14) (1956)  Διονυσόπουλος Βασίλης
15) (1956)  Λασηθιωτάκης Γιάννης
16) (1956)  Φειδάκης Πάνος
17) (1957)  Αργύρης Κώστας
18) (1957)  Παλαιολόγος Γιάννης
19) (1957)  Σακαγιάν Εδουάρδος
20) (1958)  Μαντζαβίνος Τάσος
21) (1958)  Φώτου Δημήτρης
22) (1959)  Μπερεδήμας Παναγιώτης
23) (1959)  Παπανικολάου Κώστας
24) (1960)  Κατσιγιάννης Δημήτρης
25) (1960)  Κωτσαλάς Σπύρος
26) (1962)  Νταούλας Κώστας
27) (1963)  Μπελντέκος Παναγιώτης
28) (1963)  Ρόρρης Γιώργος
29) (1963)  Σαρασίτης Δημήτρης
30) (1965)  Τούντας Παναγιώτης
31) (1966)  Πατράκης Ανδρέας
32) (1966)  Ρήνας Βαγγέλης
33) (1968)  Μπατινάκης Τίμος
34) (1968)  Παπανικολάου Βασίλης
35) (1969)  Κουρκούβελος Γιώργος
36) (1974)  Καγκλής Τζουλιάνο
37) (1974)  Παπανικολάου Ηλίας
38) (1974)  Παππάς Κώστας
39) (1975)  Σιαφάκας Κώστας
40) (1977)  Χαντζαράς Απόστολος
41) (1980)  Κυριακόπουλος Νίκος
42) (1980)  Παπαδημητρίου Γιώργος

Σημείωση: Γνωρίζουμε πολύ καλά το έργο αυτών των ζωγράφων. Προτείνουμε στους επισκέπτες μας να επιδιώξουν να αποκτήσουν κάποια έργα τους. Είναι ό,τι καλύτερο έχει γίνει από το 1984 και μετά στη Νεώτερη Ελληνική Ζωγραφική.

14091910169_1f11d77ddb_b

Τι συμβαίνει λοιπόν εδώ με αυτό το έργο;
(Δείτε το και σε μεγέθυνση)
Είναι ένα καλό έργο;
-Είναι τόσο απλό. Μοιάζει πως θα μπορούσε να το είχε κάνει και ένας μέτριος ζωγράφος. Εν τούτοις είναι ένα καταπληκτικό έργο.
(Edward Hopper: Δρόμος και δέντρα. Λάδι σε καμβά. 86.4χ152.4 εκ.).

ΑΠΟΨΕΙΣ – ΣΧΟΛΙΑ:

(Ανοικτός διάλογος στη σελίδα: nikitas tsigaras/facebook).

01)  Αγοράστε τώρα έργα ζωγραφικής. Για πολλούς λόγους.
02)  Η αγορά έχει ευκαιρίες αλλά έχει και στρεβλώσεις και παγίδες.
03)  Συμβουλευτείτε κάποιον που εμπιστεύεστε και που γνωρίζει από ζωγραφική. (Όχι τα συμβαίνοντα στο χώρο ή πρόσωπα και πράγματα).
04)  Αυτοί που καταλαβαίνουν από ζωγραφική και μεταξύ των ανθρώπων του χώρου, είναι πολύ λίγοι.
05)  Συνήθως, όχι πάντα, γνωρίζουν αυτοί που πλήρωσαν.
06)  Υποστηρίξτε τις Γκαλερί. Είναι ο πιο χρήσιμος θεσμός.
07)  Προτιμήστε έργα που έχουν εκτεθεί σε δημόσια κριτική.
08)  Οι κρυφές αγορές είναι δύσκολες. Κατά πάσα πιθανότητα και χωρίς να το καταλαβαίνετε, θα βγείτε χαμένος.
09)  Η πληρωμένη κριτική δεν είναι αξιόπιστη. Είναι δε, ανυπόφορα φλύαρη και γεμάτη υπερβολές που δεν έχουν καμμιά σχέση με την πραγματικότητα.  .
10)  Δείτε με επιφύλαξη την όποια “φιλική” μεσολάβηση.
11)  Ο ιστορικός της τέχνης δεν σημαίνει ότι είναι και τεχνοκριτικός.
12)  Τεχνοκριτικός γίνεσαι όταν  καταλαβαίνεις από ζωγραφική, όχι επειδή  γνωρίζεις την ιστορία της ζωγραφικής.
13)  Τον καλό τεχνίτη, οι μέτριοι, τον θαυμάζουν και τον λένε καλό ζωγράφο. Λάθος. Άλλο τεχνίτης κι άλλο ζωγράφος.
14)  Ούτε ο Χόπερ ούτε ο Φασιανός φημίζονται ως καλοί τεχνίτες. Είναι όμως μεγάλοι ζωγράφοι. Υπάρχουν βέβαια χιλιάδες αφανείς καλοί τεχνίτες.
15)  Όπως υπάρχουν και χιλιάδες άλλοι αφανείς αντιγραφείς και μιμηταί.
16)  Από τις μεγάλες αρετές ενός έργου τέχνης, η αυθεντικότης. Επίσης η σαφήνεια (νοήματος ή περιεχομένου). Η όποια ¨τεχνική¨, υπηρετεί το στόχο.
17)  Έργο χωρίς νόημα ή περιεχόμενο, δεν λέει τίποτα.
18)  Ο καλλιτέχνης έχει το χάρισμα να “βλέπει” πέρα από τα φαινόμενα. Και το όραμα αυτό μας προτείνει να δούμε.
19)  Όταν δεν έχεις κάτι να πεις με το έργο σου, ξεμένεις σ’ένα “ωμό ρεαλισμό” και οι ιστορικοί της τέχνης μαζί με άλλους “ομότεχνους”, αναλαμβάνουν να μας πείσουν ότι βλέπουμε αριστουργήματα.
20)  Ακόμα και ο Ζντάνωφ ζητούσε κάτι παραπάνω με το “σοσιαλιστικό ρεαλισμό”.
21)  Έχω την εντύπωση, ότι τείνει να γίνει αποδεκτή η άποψη, πως οποιαδήποτε άνευ νοήματος “αυθαιρεσία”, είναι έργο τέχνης.
22)  Τι είναι λοιπόν η τέχνη; Είναι η αναζήτηση της αλήθειας. Και η αλήθεια είναι πίσω από την πραγματικότητα που βλέπουμε. Το ζητούμενο είναι να δούμε πίσω από τα φαινόμενα.
23)  Υπάρχει κάποιο πρόβλημα ως προς το ποιοί είναι ή δεν είναι οι καλύτεροι ζωγράφοι σήμερα. Δεν υπάρχουν θεσμοί και διαδικασίες αντικειμενικής αξιολόγησης.
24)  ”Το ανακατεύει, το ανακατεύει” απάντησε ο Ιακωβίδης στη μάνα του ντε Κίρικο, όταν τον ρώτησε πως τα πάει ο γιός της στη Σχολή Καλών Τεχνών.
25)  Βέβαια ο ντε Κίρικο ξεπέρασε το ανακάτεμα (των χρωμάτων εννοείται) και έγινε ζωγράφος. Ζωγράφος που με το όραμά του διεύρυνε τους ορίζοντές μας στη θέαση του κόσμου.
26)  Και για να μην παρεξηγηθούμε: Πιστεύουμε πως η τεχνική πρέπει να διδάσκεται στη Σχολή Καλών Τεχνών και κάθε απόφοιτος της Σχολής πρέπει να έχει ένα υψηλό επίπεδο τεχνικής κατάρτισης. Να ξέρει δηλαδή να ζωγραφίζει. Από εκεί και μετά, ο καθένας θα επιλέξει το δρόμο του. Κορυφαίος ζωγράφος μου είχε πει: Όλοι προσπαθούν να εντυπωσιάσουν. Κάνουν ζωγραφική πριν καν μάθουν να ζωγραφίζουν. Ο Μόραλης κάνει αυτά που κάνει αλλά ο Μόραλης είναι “πινέλο”!
27)  Πάντως είναι εντυπωσιακό ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί φιλότεχνοι. Ψάχνουν στο internet να μάθουν.
28)  Άλλο θέμα βέβαια ότι το ψάξιμο προκαλεί βλάβη.
29)  Και θα μου πείτε: Πού μπορούν να μάθουν; Απάντηση: ΜΠΟΡΕΙ να ΑΡΧΙΣΟΥΝ να ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ, ΜΟΝΟ στις Γκαλερί και ΌΤΑΝ αρχίσουν να αγοράζουν ΑΠΟ τις Γκαλερί. Αυτό ισχύει για όλους’  ζωγράφους, ιστορικούς της τέχνης, τεχνοκριτικούς, συλλέκτες κλπ. (Όλα τα άλλα είναι αέρας κοπανιστός!).
30)  Εάν διαφωνείτε σε κάτι ή έχετε να προσθέσετε κάτι, ή να ρωτήσετε, γράψτε μας (εδώ ή στο facebook). Γνωστοποιήστε μας τις πολύτιμες απόψεις σας. Μη τις κρατάτε για τον εαυτό σας.
31)  Η συλλογή και πως σχηματίζεται. Είναι ένα μεγάλο θέμα. Κατ’αρχάς εκφράζει το συλλέκτη και έχει ένα  ”σκεπτικό”. Ανάμεσα στις πάμπολλες δυνατές επιλογές θα ξεχωρίζαμε μια συλλογή με έργα ζωγράφων της Νεώτερης Ελληνικής Ζωγραφικής ή της Σύγχρονης Ελληνικής Ζωγραφικής κλπ. 
32)  Εάν υπήρχαν 50 σοβαροί, φιλότεχνοι συλλέκτες, η κατάσταση θα ήταν πολύ διαφορετική. Δεν θα επικρατούσε στην αγορά αυτή η απαράδεκτη κατάσταση όπου είναι αδύνατον να προσδιορίσεις ποιές είναι οι “σωστές ” πωλήσεις. Γιατί δεν υπάρχουν; Για πολλούς λόγους. Και δεν θα υπάρξουν.
33)  Κάποτε πρέπει να ξεχωρίσουμε τις Σπουδές από τα Έργα ως επίσης και τα Έργα από τα Τίποτα.
34)  Εάν από αύριο γίνονταν Καθηγηταί στην ΑΣΚΤ, οι παρακάτω ζωγράφοι, όλοι μαζί, η κατάσταση θα άλλαζε σημαντικά. Κατ’ αρχαιότητα:
01)  Παπατριανταφυλλόπουλος Κώστας
02)  Δασκαλάκης Στέφανος
03)  Μαρκίδης Χρήστος
04)  Σακαγιάν Εδουάρδος
05)  Ζαχαροπούλου Κατερίνα
06)  Μαντζαβίνος Τάσος
07)  Φώτου Δημήτρης
08)  Παπανικολάου Κώστας
09)  Νταούλας Κώστας
10)  Μπελντέκος Παναγιώτης
11)  Ρόρρης Γιώργος
12)  Σαρασίτης Δημήτρης
13)  Μπατινάκης Τίμος
14)  Κουρκούβελος Γιώργος
15)  Κυριακόπουλος Νίκος

35)  Θα μιλήσει κανένας ?

36)  Δεν γίνεται τίποτα. Οι κακορίζικοι δεν μπορούν. Δεν αφήνουν.

37)  Κι από την άλλη μεριά, κανένας δεν σηκώνει ανάστημα.

39)  Αυτοί οι ζωγράφοι λοιπόν είναι από τους καλύτερους της Νεώτερης Ελληνικής Ζωγραφικής, καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα  της πιο αξιόλογης σύγχρονης ζωγραφικής και θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις νεώτερες γενιές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό είναι καθήκον.

40)  Διάβασα να προτείνονται με θράσος για καθηγηταί στην ΑΣΚΤ κάποιοι άγνωστοι, ασήμαντοι καλλιτέχνες που δεν τέλειωσαν καν τη Σχολή. Είναι απίστευτο, άνθρωποι του χώρου, τόσα χρόνια, με τέτοια σύγχυση (? !).

41)  Κατ’ αρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως η ζωγραφική δεν είναι το ίδιο με τις άλλες τις παπαριές που με θράσος μας σερβίρουν ως έργα τέχνης.

42)  Σκέφτομαι: Σ’ αυτό το περιβάλλον ανθρώπων, είναι δυνατόν να γίνει κάτι καλό; Είναι δυνατόν να βρεθεί κάποιος που θα μπορεί να το κάνει;

43)  Έργα που γίνονται για να εντυπωσιάσουν ή για να πουληθούν, είναι ψεύτικα. Ξεχωρίστε τα αληθινά έργα.

44)  Εκατοντάδες επισκεπτών, κρυφοκυττάζουν και κρύβονται. Γιατί;

45)  Τι ψάχνεις να δεις, αφού δεν μπορείς να αγοράσεις.

46)  Τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος. Μπορείς να βρεις ευκαιρίες. Αργότερα θα το πληρώσεις.

47)  Δεν είναι η κρίση το πρόβλημα. Απλώς απεκάλυψε την ανυπαρξία κουλτούρας και ήθους.

48)  Οι μάστιγες της εποχής: Οι μαυραγορίτες και τα πλαστά.

49)  Ένα θέμα: Η προστασία των τιμών από τους ζωγράφους. Το κακό ξεκίνησε απ’ αυτούς (ζωγράφους και εμπόρους) που έκαναν και κάνουν ξεφτιλισμένο εμπόριο.

50)  Είχα καιρό να συγκινηθώ με κάποιο καινούργιο έργο. Η ακουαρέλα αυτή του Πλακωτάρη με συγκίνησε.

|01| |02| |03| |04| |05| |06| |07| |08| |09| |10| |11| |12| |13| |14| |15| |16| |17| |18| |19| |20| |21| |22| |23| |24| |25| |26|

προηγούμενη    επόμενη